Årsrapport 2018 / Brunstad

Konferanser på Brunstad

Internasjonale konferanser på Brunstad

Foruten de ukentlige møter har vi i 2018 deltatt på 6 internasjonale konferanser på Brunstad. Dette er viktig samlinger hvor vi oppbygges på den samme lære og kan treffe mennesker fra ulike nasjonaliteter, kulturer og språk. Dette lærer oss å ha respekt for mennesker og deres ulike valg og måter å gjøre ting på samtidig som vi strekker oss mot samme mål.

Frivillig innsats under BCCs sommerkonferanse

I 2018 har det vært arbeidet med flere tilbud for å øke opplevelsen av spesielt sommerarrangementene på Brunstad. BKM Grenland engasjerte seg aktivit i dette ved å arrangere skjærgårdskvelder for deltagere på BCC sin sommerkonferanse på Brunstad. Tilbudet hadde god oppslutning og deltagerne fikk oppleve båtsightseeing i vår skjærgård, og en treretters festmiddag på Risøya.

Barnestevneåpningen

Åpningsmøte for barnestevne under BCCs årlige sommerkonferanse ble i 2018 arrangert av en av våre samarbeidende foreninger – Aktivitetsklubben Grenland. Barnedagene under sommerkonferansen på Brunstad er hovedattraksjonen for barna hvert år, og det var ekstra stas for de barna som fikk være med i forberedelsene lokalt. Aktivitetsklubben Grenland produserte en egen musikal som fenget barna på en svært god måte, og mange av BKM sine medlemmer bidro med ulike oppgaver og frivillig innsats.

Les mer om dette på bcc.no